Zarejestruj się :: Zaloguj się
Koszyk jest pusty
Wyszukiwanie
zaawansowane
Działy księgarni
Informacje
Reklamacje i zwroty
O księgarni słów kilka...
Częste pytania
Kontakt
Przywileje
Napisz recenzję
Regulamin
Dostawa
Jak zamawiać ?
Na Prezent
Mapa księgarni
Polityka prywatności
Kontakt On-Line

tel. 662 087 262 (9:00 -16:00)

tel. 692 440 419 (9:00 - 16:00)

 

Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka

Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka
Nasza cena: 23.81 zł
w tym VAT
Oszczędzasz: 6.26 zł
Sugerowana cena detaliczna: 30.07 zł
EAN: 9788378506355
Autorzy:

Miksza Małgorzata

Wydawca:

Impuls

Oprawa: Miękka
Objętość: 130
Format: 17.6x25.0cm
Rok wydania: 2014
Wydanie: 1
Dostępność: Produkt aktualnie niedostępny
Zapytaj nas
o tę pozycję
  
Książka Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka ma przede wszystkim na celu wyjaśnienie czytelnikowi przesłania pedagogicznego Marii Montessori. Pomimo, ze w pracach Autorki często pojawiał się termin ,,metoda", to M. Montessori zawsze w końcowym rezultacie chodziło o wszechstronną pomoc dziecku w jego trudzie indywidualnego rozwoju oraz włączenie go do życia w kulturze i cywilizacji ludzkiej przesyconej miłością i pokojem. Aby taka pomoc zaistniała, konieczne było, zdaniem M. Montessori odpowiednie przygotowanie dorosłych ( nauczycieli, rodziców, pedagogów), którzy znając prawa rozwojowe dziecka(chodzi tu m.in. o ,,polaryzację uwagi", ,,wrażliwe fazy"),będą je wpierać w rozwoju, rozumnie kochając i darząc szacunkiem. Środkiem ma tu być ,,przygotowane otoczenie" a warunkiem sukcesu, respektowanie zasady porządku (samodyscypliny) i wolności, która w wyważonych klamrach prowadzi człowieka do optimum rozwojowego, czyli ,,normalizacji".
Przedmiotem rozważań książki pt. Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka jest zaprezentowanie kluczowych pojęć tworzących podstawy teorii pedagogicznej Marii Montessori. Podjęto zatem przede wszystkim zagadnienie wyjaśnienia rozumienia wychowania przez M. Montessori przy uwypukleniu koncepcji rozwoju dziecka i środowiska edukacyjnego( przygotowanego otoczenia). W rozdziale pierwszym, po krótkim nakreśleniu postaci M. Montessori w świetle jej biografii , ukazano jej drogę rozwoju jako pedagoga( od medycyny, poprzez psychiatrię, pedagogikę specjalną do pedagogiki ogólnej). W kolejnym rozdziale scharakteryzowano koncepcję rozwoju dziecka. Podkreślono te składniki poglądów M. Montessori, które stanowią o ich oryginalności w ujmowaniu aspektów rozwoju człowieka(,,wrażliwe fazy", ,,absorbująca psychika´, ,,polaryzacja uwagi´, ,,normalizacja´, ,,horme´, ´mneme"). Uwypuklono cechy charakterystyczne w rozwoju dziecka w okresie niemowlęctwa, dzieciństwa i okresu szkolnego. Za punkt centralny w opisie rozwoju dziecka przyjęto jego dążenie do samodzielności i niezależności ( zagadnienie podmiotowości). Charakterystyka rozwoju dziecka stała się podstawą do opisu w rozdziale trzecim przygotowanego otoczenia, w którym dziecko odnajduje potrzebne impulsy do indywidualnego i społecznego rozwoju. W opisie uwzględniono aspekt materialny środowiska edukacyjnego( budynek, wyposażenie, pomoce rozwojowe Montessori), aspekt strukturalno - dynamiczny, tj. zasady konstrukcji otoczenia z naciskiem na zasadę porządku i wolności oraz aspekt osobowy, na który składa się grupa dzieci wymieszana wiekowo, nauczyciel, rodzice. W tym fragmencie książki skoncentrowano się na opisie przygotowanego otoczenia w przedszkolu. Scharakteryzowano grupy pomocy rozwojowych Montessori wraz z przykładami ich zastosowania w konkretnej pracy. Zamiarem było tu także ukazanie korelacji pomiędzy specyfiką rozwoju dziecka w ujęciu M. Montessori a aranżacją przygotowanego otoczenia w pomoce montessoriańskie zgodnie z wrażliwymi fazami.
W zakończeniu , analiza metateoretyczna doprowadziła do próby zdefiniowania wychowania w ujęciu M. Montessori i wyjaśnienia jej przesłania pedagogicznego . Uwypuklono także wartości pedagogiki M. Montessori, by wykazać aktualność tej koncepcji we współczesnych naukach o wychowaniu. Książkę zamyka biogram M. Montessori, wybór literatury przedmiotu w języku polskim oraz aneksy.
» Napisz recenzję!
» Zapytaj nas o tę pozycję
Recenzje użytkowników
Obecnie brak recenzji dla tej pozycji.

Inne pozycje tego autora - Miksza Małgorzata »»






Zapomniałeś hasła?
Koszyk
...jest pusty
Nowości

01. Zagrożeni.

02. Samobójstwo Europy.

03. To nie jest kraj dla starych ludzi.

04. Pod Mocnym Aniołem.

05. Wilk z Wall Street.

06. Zniewolony. 12 Years a Slave

07. Rycerz Siedmiu Królestw.

08. Czuły punkt. Teatr, naziści i zbrodnia

09. Śpiewaj ogrody.

10. Brudne serca. Jak zafałszowaliśmy historię chłopców z lasu i ubeków

więcej nowości
Bestsellery w naszej księgarni

01. W co się bawić z dziećmi? + 3CD. Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka

02. Wzory i obrazki Program rozwijający percepcję wzrokową zeszyt. poziom podstawowy

03. Opis i planowanie zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.

04. Mówię! Wierszyki i zabawy logopedyczne utrwalające prawidłową wymowę głosek SZ Ż(RZ) CZ DŻ

05. Gotowi do startu. Program edukacji i wychowania dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnośc

06. Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej.

07. Metoda Dobrego Startu Od słowa do zdania od zdania do tekstu.

08. Jak mówić żeby dzieci nas słuchały Jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły.

09. Jak mówić żeby dzieci nas słuchały jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły.

10. Historyjki logopedyczne z ćwiczeniami artykulacyjnymi.

więcej książek
Księgarnia - Promocje
Popularni autorzy

Mario Vargas Llosa
Haruki Murakami
J.M. Coetzee
Szymon Hołownia
Orhan Pamuk
Marek Krajewski
John Irving
Mariusz Szczygieł

Zamów Newsletter
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i zapowiedziach, promocjach oraz specjalnych rabatach.
Nie przegap niczego!





Wypisz się »
   

Znajdziesz nas na Facebooku